Daca doriti ca eseul Dumneavoastra sa fie publicat pe blogul nostru, atunci trimeteti-l pe adresa de email eseu43adm@gmail.com

Translator

duminică, 30 septembrie 2012

Patria

Ce este Patria? Oare este laptele de mama? Oare este limba graita de strabuni? Oare este toate datinile, traditiile si obiceiurile? Patria este un intreg de ceea ce ne-a fost semanat in suflet odata cu laptele matern, odata cu primul cuvint rostit, odata cu primul pas facut intr-o hora. Patria este pamintul in care se odihnesc oasele strabunilor nostri, cei ce au luptat si au platit cu singe pentru bucatica de rai data noua de catre Dumnezeu.
Cite poezii, cite cintece si cite picturi ne-au prostavit tarmul moldovean. Cita dragoste a fost nascuta in fiecare casa incepind de la un taran, terminind cu un boier. La toate acestea le-a fost si le este inca vatra aici – unde m-am nascut si am crescut.
O multime de poeti au daruit patriei sale foarte multe vorbe din suflet, prin acestia fiind si marele poet Grigore Vieru. El spunea: “Pot muri Oricind, dar nu pot muri Oriunde”. In iarna aceasta poetul s-a stins din viata si cum a vrut el: acasa.
In “Descrierea Moldovei” Dumitru Cantemir a descries frumusetea neobisnuita a paminturilor moldovenesti. Dind de inteles cit este de frumoasa natura cu cimpiile sale intinse, cu codrii sai batrini, cu solul sau roditor…
“Patria este locul unde am iubit si am fost iubit” zicea Alecu Russo. Si comentind aceste cuvinte pot spune ca nimeni si niciodata nu-mi va putea darui caldura si dragostea care mi-au fost si-mi sint oferite acasa. Nimeni nu ma va astepta acasa mai mult ca mama, nimeni nu-mi va maid a sfaturi mai bune ca tata. Nucul de la poarta nu ma va astepta niciunde decit la poarta casei parintesti. Nimeni nu va fi mai mindru de mine decit cei ce ma vor astepta mereu acolo unde m-am nascut.
“Casa parinteasca nu se vinde, nu se vinde tot ce este Sfint”. Patria este cel Sfint dat fiecarui om si trbuie mereu sa tinem minte ca unde nu ne-ar duce soarta, ce surprize ea n-ar avea in departare, mai scump ca Patria nu exista nimic in lume. Patri – este mama, este tata, este casa parinteasca, este laptele de mama, este limba graita din strabuni, este toate datinile, traditiile si obiceiurile. Patria este un un intreg dat de Dumnezeu noua pe Pamint

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu