Daca doriti ca eseul Dumneavoastra sa fie publicat pe blogul nostru, atunci trimeteti-l pe adresa de email eseu43adm@gmail.com

Translator

joi, 7 martie 2013

Descrierea unei vizite în Târgu Jiu

Zilele trecute împreună cu clasa mea am fost într-o vizită în frumosul oraş din Oltenia, Târgu Jiu. Situat pe malurile râului Jiu, oraşul este un important centru istoric şi cultural pe harta României. În urma vizitei efectuate la muzeele din localitate, am aflat că mai multe figuri reprezentative ale istoriei - precum Mihai Viteazu, Constantin Brâncoveanu şi Tudor Vladimirescu - au lăsat până astăzi o amprentă vizibilă asupra oraşului.
Poarta Sărutului din Parcul Central

Totodată am aflat că cea mai importantă personalitate care a influenţat cultura oraşului este Constantin Brâncuşi. Marele sculptor român şi-a lăsat o parte din moştenirea sa artistică în Parcul Central din oraşul Târgu Jiu. Am avut şansa, cu ocazia acestei vizite, să admirăm trei din renumitele opere artistice ale marelui artist român: Masa Tăcerii, Poarta Sărutului şi Coloana Infinitului. Cel mai mult m-a impresionat poarta sărutului prin masivitatea sa, dar şi prin atenţia şi perfecţiunea cu care a fost realizată. După ce am admirat îndelung renumitele sculpturi, am făcut o serie de poze acestor obiective, iar apoi ne-am fotografiat cu colegii sub poarta masivă şi ne-am pus câte o dorinţă. Sper să şi îndeplinească!
Casa Memorială "Ecaterina Teodoroiu"

Din parc ne-am dus să vizităm Muzeul de Artă şi Muzeul de Istorie Alexandru Ştefulescu. Situat nu departe de Parcul Central, Muzeul de Artă găzduieşte o serie de fotografii legate de viaţa lui Constantin Brâncuşi: atelierul său din Paris, dar şi mai multe imagini cu operele sculptorului, care nu sunt expuse în România. La Muzeul de Istorie, considerat a fi unul din cele mai vechi mezee din ţară, am admirat o frumoasă colecţie de costume populare din zona Olteniei.

După ce am văzut exponatele din din cele două muzee, ne-am îndreptat spre casa memorială a eroinei Primului Război Mondial, Ecaterian Teodoroiu. În interiorul casei memoriale am aflat cu mândrie despre faptele de eroism ale celei supranumite "eroina de la Jiu".

Ne-am continuat vizita mergând spre Târgu Cărbuneşti, pentru a ajunge în Comuna Vladimir, situată la aproximativ 50 km de Târgu Jiu.
Casa Memorială "Tudor Vladimirescu"
Aici am vizitat casa în care s-a născut Tudor Vladimirescu, de numele căruia se leagă un capitol important din istoria României şi anume Revoluţia din 1821. Casa micuţă ţărănească, formată din două cămăruţe cu un pridvor de lemn, ne-a descris prin documentele şi obiectele din interior lumea în care s-a născut şi a deprins idealurile naţionale revoluţionarul român.

Toţi elevii clasei mele au fost încântaţi de vizita în Târgu Jiu. Împreună cu descoperirea oraşului Coloanei Infinitului, am descoperit şi o importantă pagină din istoria şi cultura României.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu