Daca doriti ca eseul Dumneavoastra sa fie publicat pe blogul nostru, atunci trimeteti-l pe adresa de email eseu43adm@gmail.com

Translator

joi, 7 martie 2013

Despre toleranţa între prieteni

Informaţie: Prin toleranţă se înţelege atitudinea de iertare faţă de cineva, indulgenţă sau îngăduinţă.

Astăzi la şcoală, colega mea Maria a spart ghiveciul cu flori din clasă. Era în pauză, ne jucam şi alergam prin clasă. La un moment dat, Maria a atins ghiveciul de pe pervaz. Floarea a căzut, iar pământul s-a împrăştiat pe podea. Chiar în acel moment doamna învăţătoare a intrat pe uşa clasei. Cum eu eram cel mai apropiat de ghiveciul spart, doamna a înţeles că eu am fost cel care a făcut isprava. M-a certat şi mi-a spus că trebuie să vorbesc cu părinţii mei, să le spun despre fapta mea din pauza mare.

În tot acest timp, Maria nu a spus nimic. S-a retras speriată în banca ei, iar eu am rămas singur să înfrunt cele întâmplate. În pauza următoare i-am spus Mariei că ar fi bine să recunoască că ea a fost cea care a spart ghiveciul. Mi-a răspuns că dacă va face acest lucru părinţii ei o vor certa. A început să plângă. Văzând că Maria nu doreşte să-şi recunoască fapta, m-am supărat pe ea şi nu am mai vorbit cu ea toată ziua.

Ajuns acasă, i-am povestit mamei despre ghiveciul spart. Nu am omis să-i spun că nu eu am fost cel care l-a spart. Mama m-a întrebat de ce nu i-am spus doamnei adevărul. Răspunsul meu a fost că Maria este cea mai bună prietenă a mea şi că m-am gândit că aş putea să-i fac rău dacă aş spune că ea a fost vinovată. În continuare i-am spus mamei că nu am vorbit toată ziua cu Maria şi că sunt supărat pe ea. Mama mi-a vorbit apoi despre toleranţa care trebuie să fie între cei mai buni prieteni. M-a făcut să înţeleg că trebuie să o iert pe Maria că nu şi-a recunoscut fapta.

A doua zi la şcoală, la prima oră, Maria a ieşit în faţa clasei şi a recunoscut că ea a spart ieri ghiveciul. A povestit cum s-a gândit toată ziua la mine şi la cum am fost certat pe nedrept. Şi-a cerut scuze în faţa tuturor. Doamna a laudat-o pentru curajul pe care l-a avut, iar mie mi-a spus că-i pare rău că am fost certat pe nedrept. Fără să stau pe gânduri i-am spus Mariei că nu mai sunt supărat pe ea şi că am iertat-o. Doar ea este cea mai bună prietenă, iar cu o prietenă nu poţi să nu fii tolerant!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu